25/10/2009

Ozlocrew

Gårdagskvällen började likt den i fredags, satt och råchillade med Hanna här hemma och kollade på Färjan och Svenska Hollywoodfruar. Riktigt såndär töntig skön hemmakväll.
Ringer snubben som självklart är ute nånstans i Stockholm och blir av någon konstig anledning irriterad. Inte för att jag inte vill att han ska va ute, utan snarare för att jag blir avundsjuk.
Hur sjukt är inte det?

Jävla skit-Stockholm. Partynerven rycker och klockan början närma sig 00.00. Varenda jävel jag känner är bortrest, jobbar eller ska chilla. Mitt hat mot Oslo börjar stiga. Bör också tilläggas att jag inte känner SÅ himla många här i staden. Kommer på att Mash Up från Uppsala ska spela på nån fest som en bekant Alexandra, är med och arrangerar, vilket jag snart inser att jag absolut inte får missa.

På med zebraleggings, 100 lager rött läppstift och nu är det bara att köra. Helt ensam beger jag mig med tricken mot innersta Birkelunden och ska försöka hitta den här skumma platsen. Hookar upp men några småkidz som bombar en container med en poscapenna och hamnar tillslut i kön på nån askum technofest i ett konstigt övergivet lagerhus.
Nykter och ensam raggar jag upp några svenskar varav en tjej som senare snällt betalar mitt inträde då jag inte alls står på den där jävla gästlistan.
En full japan försöker rensa min jacka på värdesaker men jag kommer på honom och snor istället en 100:- av honom och köper massa öl.

Det är cirkus-tema och ett jävla röj, fan Oslo kanske inte är så dumt ändå men vart fan är "dem jag ska möta" tänker jag och det undrar min nya tjejkompis också.
Efter ett litet snack med en dj i clown-näsa inser jag att jag hamnat på fel fest.
Hur sjukt är inte det.
Tydligen ska den andra festen vara i precis samma område.
Jag och bruden virrar omkring ett bra tag innan vi tillslut hittar den andra festen gömd bland massa konstiga tunnlar.
Väl framme känns d mer som hemma.
Dansa, dansa, dansa. Leopardklädda brudar, baltimoreclub, rap och dubstep.

Efter några brämhults-daiquris och några timmar senare får jag med mig de andra till den första festen och jag känner mig ascool som ens vet om den.
-Det är värsta feta techno-festen 5 min härifråååån baaaa vi går dit de stänger 6.00.
Som att jag vore nån slags Oslo-partyexpert. Ödets ironi.
Hittar asmycket öl, cirkusgrejer och rum med massa engelska mörka rappare som röker weed med en kaxig norsk brud i för stor hoodie som tycker jag borde gå.
Finner mina första kompisar och det hela slutar med att vi drar hem till dom på efterfest och kollar på youtube när fattaru badar i hollandaies-sås och jag somnar på soffan.

Söndagen har jag sovit bort då jag kom hem ganska sent imorse och ännu fler Färjan-avsnitt med min nya färjan-partner Hanna. Vi funderar på att gå på streetdance på gymmet snart.
Sen måste jag verkligen städa. Fanny kommer hem från Koster ikväll, se så det går när hon lämnar mig ensam en helg lixom och imorn kommer K.

Får se om jag pallar någonting utav det.
Bigup för igår iaf. blir ju helt exalterad när d faktiskt händer något kul här i stan.


2 comments:

Anonymous said...

Haha den här är faktiskt den enda bloggen jag kan läsa. rolig som fan

Anonymous said...

hiphop

ba öööööhhh

-eeeeey guzz du flashar dina nipples - ja bruuur då kanske nån läser min blogg breee (1) #nohomo (1) #val2010 (2) ©ANIE.SE (6) 2000f (1) 2010 (1) 2011 (1) 2351 (1) 25hourpeople (8) 2step (1) 50cent (1) adamtensta (1) adidascrew (1) adot (1) afrikanboy (1) aidonia (1) åka buss (1) alexandra los putos patos (1) alkiz (1) all vim (1) all out dubstep 3 years (3) alloutbingo (1) älskar bas (1) älskar bitches (1) älskar graff (1) älskar mig själv. truestory (1) amandablank (1) amber rose (1) amenhallå (1) ametist (1) anie.se (3) aniedanza (3) anieone (16) aniewhatz (8) annie on tour (1) anniewhatz (24) annikaone (2) ännu ett jävligt långt inlägg (1) aod (30) aots (1) arg (1) art by anie (29) art by anie2 (3) artwork by girlandrobot.se (1) askul (1) asså hej annie varför bloggar du om ögon ehh? (1) assåhahahaha (11) atleast i fuckin try (2) audio doughnuts (1) averna sour (1) awesome america (1) azzåååååå word on the streeeeeeth bitch (3) ba fuckkaaaa ur (7) ba ooops (6) ba så ni vet (3) ba skoja (1) babyblue (4) backontrack (3) bad karma (2) badgirlbass (13) badgyal wifey (2) badgyalz (19) badman (1) bakiscrew (1) ballin (1) baltimoreclap (1) bålxtaghetto (1) banditqueens (4) bara så ni vet (21) barbapappa muggar (1) bass (5) bassfaced (1) bday (2) bella boo (1) benga (3) benton (1) bestof2010 (1) betterthandem (1) bigupz (3) bitchez (4) bitexme (3) blabla (16) blablabla (2) blågången (4) blendasound (1) blinded by the lights (1) blingbling (2) bmore (2) borgore (1) boringshit (1) bountykilla (2) boy8bit (1) brapbrapbrap (4) breakage (1) brooklyn we go hard (3) bud sweet and beers (3) cakesterr (2) carli (1) Cartier Kitten (1) caspa (1) cecile (2) chapelle (1) charlie baltimore (1) chestplate (3) chilla (3) chillahängaigäng (1) chinafood (1) chromie my homie leggings (1) ciccimoon (1) claire mitsell (1) classic (5) cleo (1) come to africaaaaaa (2) complex (1) copenhagen (3) cotoone (1) cotti rudeboi (1) cph (1) crazy d (1) criminalkuntNmugshots (2) curlymahhurly (1) daggering (4) dags att tagga till (1) dancehall (19) danza (16) dänzkie (2) datsik (1) db (9) dbextrallt (6) dbs (3) debasermedis vs artofthestreets (1) dedicated (1) deepmedi (4) deepshit (3) demonstration mot sverigedemokraterna (2) denkänslan (1) denmarkstyle (2) dennizprime (1) det blå skåpet (1) detailsofmylife.com (1) devlin (2) dhq2010 (1) digital soundboy (1) din mamma (1) diplo (2) discobelle.net (1) distance (4) dj odessa (1) djanie (1) djfresh (3) djlarge (1) djodiggity (1) djurmönstrat (3) dnb (26) do it like a dude (2) dock att tvåan är bäst (1) douster (2) download (1) drum n bass (5) drunken dance (2) dubaholics (1) dubstep (121) dubstep download (4) duttyyeah (1) dvsgs (1) eargasm (1) egooooobiatch (6) emeli sandé (2) emilia (6) emohiphop (1) en liten update (3) estated (1) ett långt inlägg baaa (1) f12 (3) fabrikenpixz (2) factmag (1) familjen gloria (3) fanybanga (1) fanzyfanzy (1) fattig och ensam (1) femaletakeover (2) festival (2) fett med important guzz (1) fettmedcoooltyao (8) fettmedhiphop (3) fezta (10) filmkväll (1) finns ju ingen tid till att blogga azzzååååh fett poppis yao (1) fint (2) fireworks (1) firstup.se (5) flacoproductions (1) flux pavillion (3) flyerpackcrew (1) flyers (1) flygplan (1) fnizzzzz (2) födelsedag (1) försöker vara fett rolig (1) foto av jonna och annie (1) fuck promoters (1) fuck sverigedemokraterna (2) fuck you lucy (1) fuck you your cool (5) fuckthecamera (2) fukkinväsbycrew (1) funny (9) fwd (1) fylleblogga (2) fylletattoo (1) galenguzz (1) gameover (5) gamlabilder (1) gamlaminnenbreee (1) gammalskit (1) gappyranks (1) garage (1) gbg (8) gbgindahouse (3) gena (4) gendoneish (1) get low (1) getdarker (2) ghötgatan (2) gif is the shit (1) girlandrobot (12) girlz (3) give me (3) gladguzz (2) globen (1) gloriagalan (1) gnuccibanana (1) godjul (1) goingdoooown (1) gör kaos med han (1) got my own groupies (1) göta källare (1) graff by anie (10) graffshit (5) grime (24) grimedaily (1) grimeinnitdubk (9) groupielove (1) gunz n pork (2) guzzcrew (3) gyalpowah (5) haglöfsryggacrew (1) haha (6) hahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha (1) hahenterprises (1) hållkäftenochdansa (2) haterz (1) hej det var längesen (1) helt oseriöst (1) hench (1) hiphop (8) hoerap (1) holdyuh (1) holy shit (1) horsepower productions (1) hypeeeeeadbrud (1) iandi (1) icicle (2) ilazone (2) ildebrand i byen (1) iloveyes (1) inferno dnb (3) insaland (2) italien (1) jag ser ut som en sovande liten gris (1) jag skulle verkligen inte gå ut (1) jag trodde jag skulle dö idag på jobbet. me (1) jagskiteri (1) Jakwob (1) jamaica (2) jävligt snygg video (1) jay5ive (1) jb (1) Jessie J (3) jexpert nyårsmix (1) jkamata (1) jme (2) joker (3) jonna (2) julfezt (4) julkort 2008 (1) julrim (1) juluppehåll (1) justnu (1) justsayin (2) kägelbanan (1) kåken (1) kalawanjii (3) kalla (1) kan knappt vänta (1) kano (6) kaozguss (3) kaozhyttish 2011 (2) kapsize (1) kärlek (2) Katy B (6) katy on a misson (2) khattigt (2) kingsize (1) kinnda (1) kladd by anie (19) klubb (5) klubbar (12) kollapåmigkollapåmig (2) kroatien (1) kromestar (3) krubadub (1) krypticminds (1) kuduro (1) l-wiz (2) lady chann (2) ladyleshurr (1) lagtuppdenförutlixom (1) lårparti (2) laserturken (1) lastnightsparty (1) latoya forever (2) låtsasdj's (1) lexielee (1) lidl (1) life (48) ligga (1) lilkimztyle (2) limbz (2) lindish (1) liondubs (1) lioness (2) lite så känns det lixom (2) lite vardag (5) livingroom (1) ljunggrens (4) london (30) looptroop (1) lost (1) lucy love (2) lust (1) luvstep (1) lwiz (6) lwiz ft gendone (4) lxone (1) lycka till (1) m.i.a (3) machine (1) maddecent (4) madenglish (1) madson banga (1) magneticman (4) major lazer (1) malmömiiiixxxen vol 2 (1) malmöstyle (1) malucamala (1) måndag (1) marcus visionary (2) marcusprice (4) maro (1) marriedtothemob (1) maryannehobbs (1) max peezay (1) maxat (1) mcbahar (2) mchotpantz (4) me (127) me an animal (1) melé (1) midsommar (1) million vibez (1) ministryofsound (1) minnen (1) mircrew (2) mistajam (1) mixmag (1) mixtape (11) mixtapedmagazine (1) mixxx (24) mkt seriöst tävling (1) mobilbilder (2) mobilkamera (3) monki (1) mot riksdagen (1) mr vegaz (1) mrk1 (1) ms dynamite (10) mta records (1) music (221) muzikvideos (6) mz (1) mz bratt (4) mz streamz (1) naaaaaaket (1) nada (1) naked (1) namedrop (2) natalie storm (1) natasja (2) neon (1) nero (1) new (3) NI MÅSTE KOLLA HAHA (2) ni som känner mig vet (1) Nicki Minaj (17) no lay (1) noah d (1) nova (6) nuh linga (1) nyår (2) nypasalt (2) obaren (2) obs inte samma jeanshorts (1) och där blev jag lite mer personlig igen (1) öhhhh (3) onzdag (1) opartiskt (1) organism12 (1) örhängen (1) oslo (9) otippad (1) outlook (5) ozlo (29) p money (1) pallarinteyaoo (1) party (44) partyqueen (1) patrik wenner (1) pauldevro (1) peez (2) people (2) photo (8) photo by kråkan (1) photo by tilda (2) photoboothcrew (9) phötöboothloco (2) photoboothnerds (1) photos by novaxxx (3) photoshoot (2) pics (132) pics of me by henna hfk (1) pieca (1) pinsamguxx (3) pluto (7) poängen med här här inlägget är att det inte finns någon som helst poäng (1) poems (1) poooow (1) posebitch (8) postern.se (1) praktikantmalin (1) preeeecis som alla andra (1) princessnyah (1) professor green (1) puzz (3) puzz å kram (3) queenofbass (1) queff (5) r.i.p i hooden (1) r.i.p natasja (2) raggningstips (1) random (2) rapcrew (1) rape (1) rapguzz annie (2) rapper ted (1) redlight (2) redredwineeee (1) reggae (2) rehab (3) reisenstyle (1) remix (2) ridddddddim (1) rihanna (1) riktigt tuuuung låt (2) rinse.fm (5) rmh (5) roadtripz (7) robyn (3) rödasten (1) rödgrönt (1) rose acosta (3) roska (1) roxxxanne (1) rudeboi (1) ruff diamondz (1) ryerye (1) så lite soundtrack på det vaaa (1) så mkt bättre innan (1) salongen (1) santogold (2) såpopera dramastyle (1) sås (2) savage skulls (2) scrufizzer (1) seba (5) secretvenue (1) secretwars (1) sensi movement (1) sergelstorg (1) seven (1) shadrack (1) shit is bananas (1) shitxfaced (2) shogun audio (2) shululu hejdå (1) shuuuuu (5) shyfx (2) silkie (1) självporträtt (2) sjukt (1) skankinearl (1) skön videoanalys (2) skönaztetishan (1) skönkilleutansolbrillor (1) skream (3) skwee (1) sky ferreira (1) slim vs fluffy (1) slitentjej (2) slutsomartist (1) smink (2) sneakersnstuff (1) snygga brudar (2) snyggabrudar (12) söder (2) sofia (1) softish (3) softish på loftish (10) sola och bada typ (1) solna (1) sommarfeeling (2) sorry novax (1) soundclash (1) soundgirl (1) spartan (1) speakzout (1) spermdump (1) spice (1) spmc (1) spoek mathambo (1) spread (1) stenchman (1) sthlm (12) sthlmcitybaby (14) sticky (1) stockcitymusic (2) stockholms fulaste dancehallflyer 2010 (1) stockholmssyndromet (3) stresscrew (1) strömparterren (1) sucker free (1) sukh knight (1) summering (1) summersession (2) sumtin new (1) superbad (1) supreme (2) svar öööhhhhh (1) sweden represent (1) swedish dancehall queen 2010 (1) swindle (1) t-shirts (1) t.i.t.s (1) tacktal (1) tävling (1) technobilen (2) ted (2) tempa (1) tera patrick (1) terror danjah (1) thatzwhatzup (1) the prettiest girls do the ugliest things (1) the streets (1) theantiheroes (1) thebodyshop (1) this is dubstep vol 3 (1) tinie tempah (1) tisdagar (1) tjallamalla.com (1) top3 (1) toycam (15) traffic (1) trapstar (2) trickykid (2) true tiger (1) truebornplaya (1) tryck på bilden eller keep urself updated här i sidomenyn (1) tune (3) tunez (7) tung kväll (2) tung låt (7) tunnidge (1) tuuuune (5) twittahlicious (2) twofingahgunsalute (1) typ nödblogga (1) typ thats it (1) ukfunky (1) ukstyleeeeeeeee (28) va hände (1) vanessa veasly (2) vardag (5) vart kan man köpa knäskydd? riktigt tuuuung låt (1) väzterås (1) vem vare som fackin rösta (1) vickileekx (1) viktig info (2) visionfruit (3) von d (1) walking in memphis bitch (3) we luv bass (11) wescfest (1) whinar.com (2) whinar.se (1) wiley (5) word (5) word on my streeth iaf (2) word on nelly furtado (2) word on the streethan (4) work out (5) workoutstyleeeee (1) wretch 32 (4) xooxoxoxo (1) xoxo (1) you got daggered (2) youngmoney (1) youngsta (1) youtube (7) zinc (4) zjuka guzzen (4) zpontanbloggah mitt i natten bah (1)